Klubbens historie

1998 Helikopterbesøg og nu på internettet

En storslået sæsonstart. Ved stander hejsning havde vi besøg af en redningshelikopter fra eskadrille 722 i Værløse, de lavede er redningsøvelse og opvisning lige over os, det var larmende og flot. Af aktiviteter er de to motionsafdelinger i stor fremgang mens der er et generationsskifte i kap afdelingerne. Til en ny sport i klubben der er indkøbt 8 stk. Kapkanoer som alle medlemmer er velkommen til at prøve. Vi kom på Internettet med adressen www.holte-roklub.dk, en hjemmeside som Mads Marholt administrerer, og hvis man har en E-mail kan man tilmelde sig på vores hjemmeside, hvor Mads udsender nyheder m.m. fra klubben. Mads har også været kreativ i klubben, hvor han har lavet en bar, men pt. er den nu kun til at hænge i, da den ikke er indviet. I år fik vi yderligere 20.000,- kr. fra BG bank og Unibank til indkøb af børnekajakker.

Formanden er Jesper Staal på 2. år En stor julefrokost blev afholdt med 70 til spisning noget der må blive til en tradition. Der blev bevilget penge fra Søllerød kommune til at renovere taget og baderum mm. Vi havde den glæde at kunne modtage ca. 30 nye roere, og der er i dag ca. 280 medlemmer

1997 Mange solide aktiviteter

Klubben ligger nu rimeligt solidt med aktiviteter i alle afdelinger, dog med undtagelse af baglæns-kapafdelingen. Ro-motion har en kæmpe fremgang og kajakafdelingerne køre også godt. Endnu en »Gori-dag«. 23 medlemmer spenderede en weekend og hele klubben blev malet fra a til z. Der er indført nyt roskolesystem, således at man ikke mere behøver at ro inrigger før man får lov til at ro kajak eller sculler. Der var 24 kaniner til dåb. Tage Hering går af som formand og bliver afløst af Finn Landgren-Petersen indtil generalforsamlingen, hvor det først lykkedes at finde en ny formand efter en ekstraordinær generalforsamling og det blev Jesper Staal. Torsten Tranum-Jensen formåede store resultater internationalt med guld i junior K1 1000 meter og også i marthon junior VM var han uovervindelig. Cecilie Ammitzbøll har stor aktivitet med instruktion i børne-kajakker hver søndag. Der blev oprettet en støtteforening for eliteroerne HACKT »Holte Aquatic Competition Kajak Team«. Den skulle forsøge at få sponsorpenge. Der blev afholdt kulturnat i Søllerød kommune og vi roede rundt på Vejlesø med lygter på bådene, så alle der stod på Holte Havn (ca. 300 personer) kunne se os.

1996 Deltagelse i OL og Næsseslottet fester

Igen i år er klubben godt kørende. Det er den mest vindende klub i kajak. I baglænskaproningsafdelingen er der midlertidigt ingen aktive, men det kommer nok igen. Jesper Staal og Thor Nielsen fra Sundby er til OL denne gang i Atlanta. Det blev til en 6. Plads i K2 1000 m og Jesper kunne ses i avisen sammen med Kronprinsen i kajakken. Hjemme på Furesøen blev der udkæmpet et større søslag ved Næsseslottet. Overværet af Dronning Margrethe og prins Henrik i anledning af slottet var blevet renoveret og bragt tilbage til De Conicks tid. Det var et tilløbsstykke med ca. 10.000 tilskuere og 63 små både fra roklubber og sejlklubber med 250 aktører. Tage Hering er formand på 3. år.