Roning aften og weekend

Vi ror i såkaldte inriggere, som er brede, stabile tur- og kaproningsbåde.

Inriggerne har 2 eller 4 årer og en styrmandsplads.
På roturen, med 3 eller 5 roere i båden, ror hver roer med 1 åre og opgaven som styrmand går på skift.
Roning er i høj grad en holdsport.

Sådan kommer du i gang

Første trin er at gennemføre en roskole i en stabil tur- og kaproningsbåd, en såkaldt inrigger.

For at få tilstrækkelig rutine i at ro, er det vigtigt at du sætter tiden af til det; gerne mindst en gang om ugen. Du kan deltage i fællesroning mandag, onsdag aften og søndag formiddag, hver uge i sommerhalvåret fra april til slutningen af oktober.

Vi tilbyder flere typer roning:

• Sportsroning - fokus på roteknik, styrke- og konditionstræning
  • Motionsroning
  • Roning i gig og sculler (2 årer)
  • Konkurrence roning med andre klubber
  • Langture med besøg hos andre roklubber

Om vinteren er der indendørs holdtræning, rospinning, i romaskiner.
Hvis du har brug for mere information eller har spørgsmål, er du velkommen til at kontakte vores roskole-koordinator via denne mail: inrigger-roskole@holte-roklub.dk

Har du roet tidligere eller er frigivet fra en anden roklub kontakt venligst vores rochef via dette link.